Stichting-3D introduceert een vernieuwde werkwijze

Mevrouw A belt 3D (070-3688389) omdat zij een vraag over bewindvoering heeft. Maar zij had natuurlijk ook prima kunnen mailen (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.).

Wij geven duidelijke antwoorden en mevrouw A geeft aan hierover na te willen denken. De week erna belt mevrouw A op en wil graag een kennismakingsgesprek. Omdat ze graag wil weten wie we zijn en omdat ze toch nog een aantal aanvullende vragen heeft. Dat kan uiteraard, we maken een afspraak bij ons op kantoor (Plein 13E in Wateringen)  en is wat ons betreft nog steeds geheel vrijblijvend.

Na het kennismakingsgesprek is mevrouw A er van overtuigd dat bewindvoering via Stichting-3D voor haar de beste optie is. Nu maken we een afspraak voor een intakegesprek.

Mevrouw A neemt al haar papieren mee voor het intakegesprek. Samen met een 3D’er worden deze gesorteerd en in een persoonlijke map gestopt.

Daarnaast worden de benodigde documenten met behulp van een 3D’er ingevuld.

Zowel de inhoud van de persoonlijke map als alle ingevulde en ondertekende documenten worden direct in gescand.

Na afloop van het intakegesprek verwerkt Stichting-3D alle gegevens in haar financiële systeem, uiteraard rekening houdend met de privacy van mevrouw A. Daarnaast wordt de aanvraag naar de rechtbank gestuurd.

En dan begint het wachten op de uitnodiging van de rechtbank.

Wanneer mevrouw A en Stichting-3D de uitnodiging voor de zitting ontvangen, neemt een 3D’er contact met mevrouw A op om bij haar langs te komen. Dit doen we om uitleg te geven over de werkwijze van de rechtbank. Onze ervaring is namelijk dat de meeste mensen best zenuwachtig zijn voor de zitting. Een 3D’er is overigens altijd aanwezig tijdens de zitting.

Na de zitting is er altijd nog even tijd om met elkaar door te nemen wat de rechtbank nu heeft gezegd en besloten. De formele beschikking ontvangt mevrouw A én Stichting-3D een paar dagen later. Vanaf de datum die genoemd staat in de beschikking staat mevrouw A onder bewind.

Stichting 3D mag deze week een nieuwe medewerker welkom heten. Jack Daniëls versterkt sinds zaterdag 20 oktober het team. Hij zal er voor zorgen dat alles op het gebied van ICT goed zal blijven werken.

Namens het hele Stichting 3D team, welkom Jack.

Om u nog beter van dienst te kunnen zijn hebben we het telefonisch spreek uur veranderd.

Vanaf maandag 20 augustus a.s. krijgt u een keuze menu te horen.
Daarin kunt u aangeven dat u uw eigen bewindvoerder wil spreken.
Als uw bewindvoerder niet aanwezig is, krijgt u dit te horen en wordt u doorverbonden met een andere medewerker.
De tijden van het telefonisch spreekuur blijven ongewijzigd.

Zoals wellicht bekend heeft stichting-3d enige tijd een klanten stop gehad in verband met het grote aantal aanmeldingen.

Inmiddels zijn alle aanmeldingen verwerkt en is het voor nieuwe klanten weer mogelijk om aan te melden.

Dus mocht u een klant willen aanmelden of wilt u zichzelf aanmelden, dan kan dat vanaf heden weer.

Wij zijn blij om u dan als nieuwe klant te mogen begroeten.

Het team van Stichting-3d