stichting3d logo 2021

stichting3d logo 2021

  • Slide 3
    We zeggen wat we doen en we doen wat we zeggen.
  • Slide1

    Voor een financieel gezonde toekomst!

Aanvragen van een coronapas kan telefonisch. Bellen naar 0800-1421.
Dan hoor je een spraakcomputer en moet je BSN en postcode van betrokkene intoetsen.
Per post wordt de coronapas verstuurd.



Mijn ervaring met Stichting 3D.


Beste Marcel,

Maandag 23 augustus had ik je per toeval even aan de telefoon. Leuk!

Je vroeg mij een stukje te schrijven over mijn ervaring met stichting 3D.

Bij deze......

Op financieel gebied was ik het overzicht al jaren totaal kwijt.

Ik had rond 2006 al eens in een schuldsaneringstraject gezeten en afgerond.

In 2009 ben ik gestopt met alcohol en drugs, had een leuke baan, goed inkomen.

Echter, ik had nooit geld. Ik leende hier en daar, ook via tv reclames. Impulsief geld lenen.

En waar gaf ik het aan uit?

Geen idee eigenlijk. Automatische incasso's terugstorneren.

Leven van vakantiegeld naar eindejaarsuitkering....

In 2013 sloot ik, in een manische episode een flexibel krediet af van €25.000.

Waarvoor???

Geen idee eigenlijk.

In dat zelfde jaar raakte ik in een psychose en kwam ziek thuis.

Diagnose Bipolaire stoornis.

Depressies/opnames/psychoses wisselden zich af.

Post maakte ik niet open of wel en deed er niks mee.

Mijn inkomen ging fors omlaag, doordat ik in de WIA terecht kwam.

Ik kreeg behandeling, psycho-educatie en medicatie voor de Bipolaire stoornis en kwam langzaam weer binnen de lijntjes.

Financiën bleven een ongezonde bende.

Ik kreeg vanuit de WMO begeleiding thuis en mijn begeleider begon over bewindvoering.

Ik ging meteeen in mn ankers. What??

Echt niet.

Moet het toch zelf kunnen, schaamte, maar ook mega wantrouwen naar bewindvoerders.

Had een aantal verhalen gehoord over oplichting en het nog dieper in de shit raken door een bewindvoerder.

Mijn begeleider had een financieel overzicht gemaakt en zei; je kan hier nog uit komen, zonder schuldsanering.

Maar daar heb je echt hulp bij nodig.

Hij gaf me de website van 3D.nl

Ik ben toch maar eens gaan kijken en las over beschermingsbewind.

Op een "helder" moment dacht ik; Ik kan zo echt niet doorgaan, ik ga hulp aan 3D vragen.

Op vrijwillige basis.

Het is nu nog niet te laat en wat zal me het toch een rust geven om de financiën uit handen te geven.

Ik belde naar 3D en kwam in contact met Marcel en vroeg om hulp.

Ik kreeg uitleg over de verschillende vormen van budgetbeheer.

Mn familie was er ondertussen ook wel klaar mee, om steeds geld te storten en zich zorgen te maken.

Ik heb een motivatiebrief geschreven om vrijwillig onder beschermingsbewind te komen.

Mn familie schreef ook een brief, waarin zij aangaven dat zij deze taak niet op zich konden nemen.

Marcel kwam bij mij thuis. Alle administratie werd doorgenomen, meegegeven, na gecheckt.

Een aanvraag bij de rechtbank werd aangevraagd, want ook al is het vrijwillig, het is een beschermingsbewind, dus daar moet de rechter akkoord voor geven.

De periode van nog mn eigen bankrekening hebben, waarin nog niet alles overgezet werd naar 3D en ik zelf nog post ontving was erg onrustig en onzeker.

Toen ik de inlogcodes kreeg om mee te kijken in mijn eigen digitale kasboek, een eigen nieuwe bankpas kreeg, waar elke maandag mn leefgeld op werd gestort, ik geen post meer kreeg van instanties, begon de rust te komen.

3D had alles op een rijtje gezet en in kaart gebracht.

Een begroting was er, een overzicht met betaal-achterstanden en betaalregelingen, een saldo voorspelling.

Alles kon ik zelf meekijken in het digitale kasboek.

Dat gaf me een veilig gevoel.

Een gevoel van controle ook.

Want ik heb regelmatig gedacht dat ik opgelicht zou worden en dan belde ik weer naar kantoor om te vragen hoe het zat.

Heb echt vaak gebeld en mn wantrouwen en achterdocht uitgesproken en ook aan het team uitgelegd dat dat voor mij erg belangrijk is om te doen.

Uiteindelijk gaven zij mij een veilig gevoel, waarin ik mijn wantrouwen en achterdocht kon bespreken, dat mn vertrouwen groeide en op dit moment, 6 jaar later, ik me op mijn gemak voel bij het team van 3D.

Ik kan ook best kritisch zijn, of star zijn in mijn eigen gedachten.

Daar is ruimte voor en krijg ook ruimte om zelf mee te denken.

De betaalachterstanden waren binnen een jaar weggewerkt.

Dat grote krediet is na een paar jaar in een keer afgelost, door een schenking.

Heel mooi, echter de reden van de schenking is pijnlijk.

De hoogte van mn leefgeld is gestegen en ik kan elke maand een bedrag apart zetten in reserveringspotjes.

Met mijn leefgeldrekening, waar ik ook een bankpas van heb, kan ik ook met i-deal betalen, of een tikkie betalen.

En kan elk moment mijn saldo zien via de internetbankieren-app.

Er ziin telefonisch spreekuren, maar vaak mail ik als ik vragen heb.

Kan elk moment van de dag inloggen in mijn digitale kasboek en meekijken hoe ik er, financieel voorsta.

Ik weet van mezelf, dat ik (nog) niet in staat ben om mijn eigen financiën te beheren.

Krijg het er al benauwd van, als ik er aan denk.

Voor nu vind ik onder vrijwillige beschermingsbewind staan helemaal prima.

Ik weet dat, mocht ik er wel aan toe zijn, het proces naar eigen financieel beheer in mijn eigen tempo zou kunnen en dat het team van 3D mij niet zomaar zou laten bungelen.

Mijzelf vrijwillig onder beschermingsbewind laten zetten is een van de beste keuzes van de afgelopen jaren!

Niet alleen voor mezelf, maar ook voor mn familie.

Ben enorm dankbaar voor alle hulp, support en het prettige contact met het team van 3D.

Greetz Danielle




In verband met het Coronavirus heeft Stichting 3D de volgende maatregelen genomen:

• Onze medewerkers zullen zoveel mogelijk vanuit huis werken.
• Op kantoor wordt de 1,5 meter richtlijn gehanteerd.
• De mail wordt zoals gebruikelijk dagelijks gezien en behandeld.
• Het telefonisch spreekuur blijft op een normale wijze van kracht.
• Wel willen we u vragen waar mogelijk gebruik te maken van de mail.
• Huisbezoeken worden uitgesteld; intakegesprekken vinden zoveel mogelijk telefonisch en via de mail plaats.
• Aanmelden kan dus ook in deze vervelende tijd nog steeds.
• Wij wensen u gezondheid en sterkte toe en laten we goed voor elkaar (blijven) zorgen!

    Erkend Leerbedrijf
Copyright © 2021 | disclaimer
Bewindvoerder Stichting-3D